Like many of you in the world, I took out my scraps of fabric and sewed mouth and nose protections for family and colleagues. There will certainly be some more. There are always inquiries. Many in the circle of friends sew too. I find the variant with rubber band very practical better than the one with a tie. In the end, of course, better than none. In Germany you can still go outside without a face mask and if it becomes compulsory, I am prepared. Wie viele von Euch in der Welt, habe auch ich meine Stoffreste hervorgeholt und Mund-Nasenschutze für Familie und Kollegen genäht. Es werden sicherlich noch einige dazu kommen. Es kommen immer mal wieder Anfragen. Viele meiner Freunde nähen auch. Ich finde die Variante mit Gummiband praktischer als die mit Bindeband. Am Ende natürlich besser als gar keine. In Deutschland darf man ja noch ohne Mundschutz vor die Tür aber sollte es zur Pflicht werden, bin ich gewappnet.